Gro å glimma djungelblomma

Efter jag gjort klart fågelburen hade jag en hel skål full med glaskulor över. Alldeles i slutet på denna långa, kalla och snörika vinter satt jag en dag och höll upp glaskulorna mot fönstret och beundrade hur vackert ljuset bryts i det färgade glaset. Tände ett ljus och skenet från det återspeglade sig finfint även det. Fick iden om att bygga en stor, levande och spretig ljusstake som hyllning till den kommande våren. Det blev någon sorts vildvuxen djungelblomma med massor av blad, slingrande rötter, små och stora glaskuleknoppar och fyra utslagna ljusbärande blommor.

4 kommentarer

  1. Anna said,

    juni 1, 2010 den 1:32 e m

    Den där är så fin, och ännu finare i verkligheten 🙂

    • Elin said,

      juni 1, 2010 den 8:11 e m

      🙂
      Den är helt jäkla omöjlig att få bra bilder på, ialla fall med min lilla kamera. Jag tog uppemot 40 bilder och den där var den enda som var någorlunda.

  2. Zombie said,

    juni 1, 2010 den 8:20 e m

    Jag vet ju hur vacker den är på riktigt, och jag tycker du fick till en bra bild på den! 😀

  3. augusti 18, 2011 den 10:40 e m

    […] Larssons fotosida. Han har tagit fantastiska kort på två av mina mest svårfotade alster. Här och här finns mina mindre tjusfulla foton, för jämförelse Fågelbur med dörren öppen. Fotad av Erik […]


Kommentera

