Muffinsträd

Fick en beställning på ett så kallat muffinsträd av Syster. Hade ingen aning om vad det var för något, men efter att ha kikat på bilder på en hemsida för cupcake-fantaster hade jag fått mig en viss uppfattning.
Jag började böja till spiraler av svetstråd och knåpade ihop dessa till något som liknade det jag sett på bilderna…men det kändes inte alls rätt, bara stelt och tråkigt. Så jag började om från noll och resultatet blev mycket bättre. Det första försöket som syns här under står nu i ett hörn och skäms.


Här följer en bildserie hur det gick till att bygga muffinsträdet bit för bit. Håll muspekaren stilla på bilderna så kommer det upp en bildtext.


Mot slutet av arbetet var muffinsträdet så tungt och spretande otympligt att jag inte orkade hålla det och samtidigt böja trådarna till rätt form. Tog hjälp av ett snöre och hängde upp åbäket i taket.


Nu väntar jag med spänning på att se trädet stå i full blom! Syster, kom hit och baka muffins snarast!

10 kommentarer

  1. Anna said,

    juni 13, 2010 den 4:55 e m

    WOW Ellie jag blir sååååååå impad. Du är helt fantastisk 😀

    • Elin said,

      juni 13, 2010 den 8:01 e m

      Tack! Kommer matcha dina fin godastemuffins helt suveränt =)

  2. Matildan said,

    juni 13, 2010 den 8:21 e m

    oh…..my…..god….
    så otroligt vackert Elin, jag saknar ord!!

  3. zombie said,

    juni 20, 2010 den 4:33 e m

    Det är så galet snyggt så det är inte klokt! 😀

    • Elin said,

      juni 20, 2010 den 8:32 e m

      Zombie, du har ju tänger, naj- å spoltråd sen gammalt, så det är bara att du börjar bygga! =D

  4. Vicki said,

    juni 25, 2010 den 8:18 f m

    Supersnyggt!! Om jag hade ens en gnutta av din uppfinningsrikedom och tålamod så skulle bli så glad. Nu håller jag till godo med att känna dig istället. 🙂

    Anna: Ta gärna med ett oskördat träd hem till päronen så kan jag mer än villigt hjälpa till att skörda. 😛

    • Elin said,

      juni 27, 2010 den 10:04 f m

      Vicki, du skulle ha varit i Tårs på midsommaraftonsförmidda! Annse bakade jättejättegoda muffins då. 😀

      • Vicki said,

        augusti 5, 2010 den 4:12 e m

        Typiskt! Men nu är jag i Tårs… kan det komma en repris måntro? 🙂

  5. oktober 19, 2011 den 9:11 e m

    […] är det dags för att visa hur muffinsträdet ser ut med muffins på! Syster insåg igår kväll att de fina muffinsformarna var kvar uppe på […]


Kommentera

