Midsommar i Leksand

Pojkvännen och jag blev medbjudna till Leksand av Makarna H, för att fira midsommar. Med på resan var även Fröken M samt ett Uppsalapar.
Vi firade som det sig bör med sillunch och nubbe. Det blev mycket god mat utöver det också, bland annat lammfärsburgare med Barbro-dressing. Vet inte alls vem denna Barbro är men göra dressing är hon hejare på, ska försöka komma över receptet på något vis.

Fröken M och jag hoppade runt majstången som små grodor. Bland alla andra galna och glada dansare hittade vi en Österrikare och en Tysk, båda i förda lederhosen dagen till ära. Vi dansade Prästen lilla kråka tillsammans med lederhosenkillarna, som tyckte att det var mycket underligt att man ska ramla i hop på slutet. Själv tycker jag hela traditionen med små grodor, kråkor och annat är ganska underlig, men mycket mycket rolig.
Det finns tyvärr inga foton från dansen som jag kan bjuda på men antar att det ser ganska mäktigt ut med 1000-tals folk i alla åldrar som dansar runt en majstång.

Det blev däremot en hel del foton på en liten kattunge vid namn Lotta. Hon så söt som det bara går och väldigt social. Hade jag inte haft något samvete hade jag slagit mig in på den kriminella banan och helt enkelt tjuvat med mig lilla Lotta hem. Men nu är jag ju en tämmerligen laglydig medborgare, så hon fick stanna kvar i Leksand.

Tack Fru och Herr H för en fin midsommar! 🙂

Kommentera

