Machinarium

Jag har inte fastnat för något TV-spel sedan jag och min Barndomsvän A spelade Super Mario 3 och samtidigt lyssnade på ett kassettband med Nirvana. När bandet tog slut vände vi på det och så höll det på. Hör jag just de låtarna av Nirvana idag så lägger min hjärna till Mario-musiken alldeles av sig själv, ganska intressant fenomen.
Med tanke på att det här hände på den tiden då CD-spelaren som idag börjar bli lite gammalmodig var på intåg i de Svenska hemmen men inte konkurrerat ut kassettbanden ännu, så var det uppenbarligen ganska länge sen jag var någon hängiven spelare.

Men i vintras hittade Pojkvännen ett spel som är helt suveränt! Detta kluriga, sagolika metall- och robot-soptippsromantiska spel heter Machinarium.
Jag och Pojkvännen var klistrade framför datorn tills vi hade klarat spelet.

Som en hyllning till spelet har jag virkat huvudkaraktären roboten Josef.

För att få kroppen tyngre än huvudet fyllde jag den med grus, och i fötterna har jag virkat in två kvarglömda och övergivna 10-öringar.

6 kommentarer

  1. zombie said,

    juli 5, 2010 den 12:58 e m

    Åh men söta lilla! Jag älskar den! Och machinarium, du borde testa grim fandango också, samma sorts klurighet på spelet.

    • Elin said,

      juli 5, 2010 den 2:17 e m

      Ja visst är han söt lilla roboten! Alla utom de elaka karaktärerna är ju jättesöta. Har just varit och införskaffat lite garn för att göra tjejen också. Å sen kanske katten å sen kanske ugglan så sen kanske nån mer… 😉

    • Elin said,

      juli 5, 2010 den 9:12 e m

      Ska testa Fandango någon dag då det regnar!

  2. Matildan said,

    juli 7, 2010 den 6:06 f m

    nej men oooh så söt!!
    jag älskar spelet, det är så vackert och så roligt!

    • Elin said,

      juli 7, 2010 den 8:32 f m

      Ja bästa spelet! Väntar med spänning på att tillverkarna ska ge ut ett liknande spel eller en fortsättning nån gång i framtiden. =)

  3. juli 26, 2010 den 7:10 e m

    […] och annat pyssel.) Tags: flickvän, Machinariumm, robot Virkade för ett tag sedan den lilla roboten i spelet Machinarium. Nu har jag också virkat hans […]


Kommentera

