Sommarjox

Det råder som nog alla har märk värmebölja och jag ägnar inte så mycket tid till bloggen men mer åt att bada, äta jordgubbar och andra sommarnöjen.

Årets första Bäckisodlade jordgubbe som inte blev uppäten av varken mördarsnigel eller skata utan av en väldigt nöjd mig.

Idag strax före solnedgången tog Pojkvännen med mig till ett för mig nytt badställe som ligger lite längre uppströms från där vi vanligtvis brukar simma.
En ganska grund fors men nog så ansträngande att ta sig fram i, alldeles lagomt strömt att tumla runt i.
Var väldigt skoj att bada där, misstänker dock starkt att jag såg ut som en sengångare i stark motvind när jag centimeter för centimeter tog mig framåt för att sedan tappa taget och åka med forsen ner och dunsa rumpan mot x-antal stenar, jag antar att jag komme ha både ett och två blåmärken i morgon.
Kommer helt klart bli nya favoritbadstället!

Nästa vecka ska det bli grillkväll med Koloniföreningen så jag har knåpat i hop två ljusstakar som ska bli lotterivinster.

2 kommentarer

  1. Oskar said,

    juli 28, 2010 den 10:02 e m

    Den med glaskulan gillade jag!
    Är koppartråd mycket dyrare? Tänker annars att det skulle åldras vackert, få en lätt ärgad patina.

    // Oskar, som önskar han hade lite mer av din pysselhurtighet och lite mindre av sin egen lathet

  2. Elin said,

    juli 29, 2010 den 11:27 f m

    Tack!
    Koppartråd är lite besvärligare att få tag i så jag har inte testat det, men det skulle säkert bli snyggt så som du säger.
    Mobilisera om latheten och börja med något litet projekt kanske 😀


Kommentera

