Raggsockor och inga mockasiner

För ett tag sedan skrev jag om ett projekt jag hade på gång av garnet jag spann i våras,  nu är jag klar och det hela resulterade i ett par raggsockor. Misstänker att Pojkvännen är glad över mina nya sockor, för då får han ha sina nålbundna tofflor i fred. Jag ha nämligen hasat runt i dom hela hösten trots att dom är ungefär fyra storlekar förstora.

Jag hade ett tag funderingar på att uppgradera sockorna till ett par mockasiner och sydde ett par sulor i mörkgrön mocka, men jag skrotade den iden. Kändes inte bra helt enkelt.

6 kommentarer

  1. /Mylla said,

    oktober 7, 2010 den 10:07 e m

    jag hade nog gjort mocksiner av dem, men så siter jag ut raggisar på nolltid.. trots att jag lärt mig att stoppa dem!

  2. Elin said,

    oktober 8, 2010 den 1:21 e m

    Ja det var ju det som var tanken, att dom ska hålla lite längre med en mockasula, kanske blir det på nästa par.
    Men efter ett tags hasande här i lägenheten får jag istället användning för någon av mina tre stoppsvampar =)

  3. /Mylla said,

    oktober 8, 2010 den 8:05 e m

    åh har du tre stoppsvampar? Jag svor länge ver att jag inte tog hand om mormors, lyckades fynda en på loppis i somras, tanterna i kassan tittade konstigt på mig som var så övrlycklig över mitt fynd 😉

    • Elin said,

      oktober 10, 2010 den 2:04 e m

      Två av mina är arv efter farmor, den tredje svarvade jag för några år sedan.
      Det syns att dom två gamla är väldig välanvända, den som jag har gjort har bara kommit till bruk en gång… än så länge.

  4. Anna said,

    oktober 12, 2010 den 3:10 e m

    va bra att du är min syster! vem skulle annars ta hand om alla gamla konstiga grejer? stoppsvampar!?! 😉

    • Elin said,

      oktober 14, 2010 den 9:53 f m

      Vi kan se det såhär Anna. Jag förvaltar en stoppsvamp till dig tillsvidare. För om ni inte får fart på värmen har du snart slitit ut dina raggisar och kommer vara i stort behov av just en stoppsvamp.
      Antar att du knappt ens vet vad en sån användstill 😉 Hihi!


Kommentera

