Äggkorg

Kanske får jag i framtiden möjligheten att ha höns, och med verkligt tur även ankor. Hade ankor när jag var yngre och bodde vid älven, ankorna var mycket roliga djur som inte brydde sig så värst mycket om vart äggen hamnade. Minns att jag vid flertalet tillfällen fick vada ut i vattnet för att plocka ägg från botten.

Men efter som jag bor i lägenhet får jag nöja mig med att köpa ägg på affären. Äggkartonger är ju över lag inte särskilt estetiskt tilltalande men just den här är snyggare än andra efter som den innehåller ekologiska ägg.

I väntan få egna höns tänker jag plocka över äggen till korgen och skicka kartongen till pappersåtervinningen.

Gäller ju att vara förberedd och ha en äggkorg om jag nu skulle råka bli fäderfjäägare.

3 kommentarer

  1. Frost said,

    februari 28, 2011 den 12:09 e m

    Jag har inte tid att bli så inspirerad! Snyyyyggt!

  2. Helene Engström said,

    januari 26, 2014 den 11:27 e m

    Finns äggkorgen att köpa?


Kommentera

