Trevåningskakfat

För något år sedan gjorde jag ett trevåningskakafat. När det var klart insåg jag att det blev ganska stort och skrymmande absolut inte fick plats i vårt pyttelilla kök och att lägenheten inte rymmer så mycket folk som det krävs för att kunna käka upp alla kakor som får plats på fatet.
Men som tur var så har jag en god vän som gillar att baka kakor, brukar ordna kalas med många gäster och har ett stor hus som dessutom är byggt ungefär under samma era som riktiga luffare gick runt och sålde trådarbeten.
Så med stor glädje gav jag fatet till henne.

På midsommardagen var Familjen och jag bjudna på stor 40-årsfest hos henne.
Det var en fröjd att se fatet digna av alla kakor!

Trevåningskakfat

Trevåningskakfat

2 kommentarer

  1. Frost said,

    juli 23, 2011 den 8:34 e m

    Det där kan vara det perfekta kakfatet!

  2. Elin said,

    augusti 6, 2011 den 7:05 e m

    Jaaaa det är ju sååå mycket kakor på det!!! =D


Kommentera

