Fönsterprydnad

Under större delen av juli var det flytt från lägenhet till hus som gällde för mig och familjen. Det var slitsamt, tre trappor utan hiss, men tack vare många vänner gick det förhållandevis smidigt.
Mitt i allt flyttbestyr tog vi en dags minisemester hos Tremänning med familj i Ockelbo. Var in på en fin loppis i en gammal magasinsbyggnad, där hittade jag en röd glaskula. Har virat lite ståltråd runt den och hängt dit lite mer rött glas och nu pryder den vårt nya sovrumsfönster.

Fönsterprydnad

Fönsterprydnad

Lite av utsikten från sovrumsfönstret.

Lite av utsikten från sovrumsfönstret.

När kvällssolen lyser genom glaset ser det ut som det glöder.

När kvällssolen lyser genom glaset ser det ut som det glöder.

11 kommentarer

  1. augusti 6, 2011 den 9:47 e m

    Jag har, med glädje, lagt en länk till dig från min blogg. Jag återkommer som vanligt för att titta på alla dina fina saker, här får jag inspiration. Var har du köpt den lilla manicken som du gör pinglor med? Den skulle vara användbar, ser jag 😉

    • Elin said,

      augusti 7, 2011 den 9:22 f m

      Skoj att du får inspiration här och att jag fått min länk på din sida =)
      Är ganska svårt att få tag på såna där klockverktyg, men vet en som säljer hemma i byn. Om du vill kan du mail din adress så kan jag skicka en till dig. Har för mig att den kostade ca 140kr (+ porto också).

  2. augusti 13, 2011 den 8:27 f m

    Hej igen du kreativa
    Jag har mailat dig om klockverktyget på din hotmail-adress. Jag är intresserad… Kolla din mail så hittar du min adress.
    Hälsar Suzanne

    • Elin said,

      augusti 14, 2011 den 7:16 e m

      Nu har jag börjat ordna så du så småningom ska få ett klockverktyg =)

      • Elin said,

        augusti 24, 2011 den 9:12 f m

        Nu är ett paket på väg med posten till dig Suzanne! =)

  3. Frost said,

    augusti 17, 2011 den 8:25 e m

    Åh, vad fin! Jag blir så inspirerad att börja luffarslöjda när jag kikar in här. Jag blir också sugen på att byta till mig luffarslöjd och är i stort behov av ett flervåningskakfat. Har du tid och lust?
    Kramar!

    • Elin said,

      augusti 18, 2011 den 7:36 f m

      Lustigt att du vill ha ett våningsfat, för i går kväll (utan att ha läst ditt inlägg) innan jag somnade låg jag och tänkte på att göra ett sånt =)
      Just nu har jag en del små projekt på gång, men senare i höst kan jag nog knåpa i hop ett fat till dig.
      Jag skulle hemskt gärna byta till mig en mesostform (jag kan skicka en bild ifall du inte vet hur en sån ser ut). Fast du håller väl inte på med trä? Men du kanske känner någon som gör det? Isåfall skulle vi kunna byta i flera led, jag gör till dig, du gör något till träslöjdaren och träslöjdaren gör till mig =)

      • Frost said,

        augusti 18, 2011 den 4:47 e m

        Haha, vad roligt!

        Nä, jag håller inte på med trä själv men ska ju tillbaka till gläntan i höst. Där finns det i alla fall ett par stycken träare som nog vill ha något sytt åt sig. Det kan bli kul, det här.

  4. Elin said,

    augusti 18, 2011 den 9:53 e m

    Det låter ju väldigt spännande det här!
    Kom på några timmar efter jag skrivit om mesostformen att du kanske tog illa upp och blev ledsen över att jag helst vill ha något av trä…men det verkar du ju inte ha gjort.=)
    Om det inte finns någon träslöjdare som vill kastbyta alster med oss, vill jag gärna byta kakfatet mot ett brickband om det är ok med dig.
    Min plan är att göra ett ”brickband” av brickbandet, ett sånt där som äldre släktingar hade hängandes på väggen för att förvara frukostpåsängen/fika-brickor i =)

    • Frost said,

      augusti 20, 2011 den 5:09 e m

      Det är ingen fara, och brickband har jag koll på! Fundera ut något kul. Material, färg, mönster?

      • Elin said,

        augusti 21, 2011 den 8:28 e m

        Ja du har verkligen koll på brickband! Själv väver jag fyra vridningar fram, fyra tillbaka…har försökt sätta upp ett Birka-band 5 gånger och varje gång har jag klippt trådarna till konfetti för jag har inte fattat ett jota.
        Men vi kan prata mer om kakfat eventuell mesostform eller blickband lite längre fram i höst =)


Kommentera

