Alpackor I

Jag har fått träffa alpackor!
En gammal klasskamrat och hennes man har tre stycken, två ston och ett litet föl.
Här är en länk till deras hemsida http://kullholen.se finns massor med fina djur att se på där.
Och inte nog med att jag fick klappa sötpackorna, jag fick även med mig två påsar med ull, en chokladbrun och en ljusbeige!
Det kommer bli en liten miniserie om hur jag tar hand om ullen.

Ägarinnan, mammapacka, barnpacka och jag.

Ägarinnan, mammapacka, barnpacka och jag.

Alpackorna!

Alpackorna!

6 kommentarer

  1. Pioan said,

    augusti 19, 2011 den 10:22 e m

    Mammapacka…är det en altacka det?

    • Elin said,

      september 7, 2011 den 2:27 e m

      Kanske behövs både altackor och alpappor för att inte rasen ska dö ut…

  2. september 6, 2011 den 8:57 e m

    Nej, man kör med hästbegrepp, sto, hingst och föl. Det gulligaste djur man kan tänka sig. Ska jag någonsin ha djur så blir det alpackor, men dom är ju flockdjur så man får ju lov att ha ett gäng om dom ska trivas.

    • Elin said,

      september 11, 2011 den 4:25 e m

      När jag fick höra att alpackor är rumsrena och har en särskild plats i hagen som toalett där hela flocken går blev jag också sugen på att ha sånna! Ankor skulle jag också vilja ha, men allt sånt får vänta tills vi nån gång kanske flyttar till det där huset på landet.

  3. Pj said,

    september 7, 2011 den 10:43 f m

  4. oktober 23, 2011 den 10:08 f m

    […] nummer II i miniserien om vad som händer med alpackaullen. Igår tog jag mig äntligen för att tvätta den! Var varken särskilt krångligt eller sulligt, […]


Kommentera

