Skattjakt.

Jag tycker det är barnsligt roligt att gå på loppis.
Är lite som skattjakt, rätt vad det är hittar jag det jag letat efter.

Idag hade jag verklig sakletar-tur =)

  • Stekgryta, helt suverän att laga mycket mat i.
  • Hålslev har jag saknat i flera år men av någon anledning inte kommit mig för att köpa förrän idag.
  • Syringar, så nu slipper jag låna Fru H:s när jag ska brodera något.
  • Rostfritt litermått, förra veckan lossnade handtaget från det gamla, hittade ett nytt + lite annat rostfritt bra att ha.
  • Monogrambroderade kökshanddukar av linne samt lakan och örngott i finfin bommulskvalitet.
  • Några stämjärn och en skölp (visserligen i ett skriande behov av slipning) för framtida projekt.
  • Kaffemått i mässing. Så nu slipper jag förhoppningsvis se det där fula av plast ligga och skräpa på köksbänken.

Kaffekvarnen är ett fynd från tidigare i somras.
En present till min vev-galna och på helgerna ganska omständligt kaffekokande pojkvän. Han spelar vevlira i bandet Slingerbult.

Loppisfynd.

Loppisfynd.

Kockums stekgryta och en hålslev med lika emalj.

Kockums stekgryta och en hålslev med lika emalj.

Fina linnekökshanddukar.

Fina linnekökshanddukar.

Vackrare och skönare örngott och lakan än sådana här finns nog inte att sova på.

Vackrare och skönare örngott och lakan än sådana här finns nog inte att sova på.

2 kommentarer

  1. Jonas said,

    augusti 22, 2011 den 10:55 f m

    Fina saker jag gillar också att gå på loppis och brukar fynda ungefär likadana saker som dig så håll dig borta från mina loppisar! Angående kaffemåttet i mässing så trodde jag först det var en sån där man släcker ljus med?

    • Elin said,

      augusti 22, 2011 den 11:33 f m

      Vi är förhoppningsvis inte och botaniserar på samma loppisar =)
      Det rådde delade meningar bland oss som var på loppisen om det var ett kaffemått eller en ljussläckare. Två röster på kaffemått och två emot, men kollade när jag kom hem och det är lika volym som i ett vanligt kaffemått i plast så då får skopan fungera som ett sånt. =)


Kommentera

