Ännumera insekter

För någon vecka sedan bad Mor mig göra en myra och en trollslända i 60-års present till hennes tyska väninna.
Dagen efter Mor bett mig om detta fick hon ett mail från Tyskan som ovetande om pressentbeställningen varit här på bloggen och kikat, i mailet stog det att hon ”nästan förstår tjuven som stal trollsländan”.
Som vissa av er kanske har läst blev min första trollslända knyckt från min dåvarande koloniträdgård.

Igår fick jag höra att paketet med insekterna anlänt till Tyskland, så nu är det fritt fram att slänga upp lite bilder här.

Myrskelett.

Myrskelett.

Fått lite kött på benen.

Fått lite kött på benen.

Myror och trollslända.

Myror och trollslända.

Nymyran hälsar på gammelmyran.

Nymyran hälsar på gammelmyran.

7 kommentarer

  1. Barbara said,

    september 10, 2011 den 9:52 e m

    Tack sa jättemycket, Elin!!! Jag blev alldeles rörd över de nya husdjuren, när jag öppnat paketet – de är helt underbara! Ska skicka kort av dem där de sitter nu ett tag – sedan far de komma ut i trädgarden (vilken tur att ingen myrtjuv eller trollsländatjuv kan komma in objudet, fast nästan synd att da kan inte alla se dem…) Och vad intressant att kunna se här hur de ser ut i början… Mina sma invandrare säger HEJ och jag säger TACK o kram!

    • Elin said,

      september 11, 2011 den 6:03 f m

      Glad jag blir av att läsa din kommentar, Barbara.
      Ja, skicka gärna ett foto, kul att se hur krypen har fått det i sitt nya hem 🙂

  2. Agneta Norelius said,

    september 11, 2011 den 7:53 f m

    Trollsländan finns också i mina tankar för jag vet att den suttit i entrén till den lilla trädgården. Tog en sväng till Stockholm nu i veckan och på söder hittade jag trådarbete, gammalt eller nytt, det vet jag ej, men det var en liten sil. 🙂

  3. Mylla said,

    september 11, 2011 den 9:39 e m

    så fina! och coola och alldeles underbara!

  4. lopplisa said,

    november 17, 2011 den 11:10 e m

    Tack för besöket! Nu fick jag chans att upptäcka din fina blogg!! Snitisigt att kunna forma samman några glaskulor och lite metalltråd till sådana uttrycksfulla varelser. Jag föll särskilt pladask för myrorna, vilka personligheter! /Pia

    • Elin said,

      november 20, 2011 den 3:59 e m

      Ja, tack det samma, roligt att jag hittade till din blogg 🙂

  5. annika said,

    mars 31, 2015 den 6:52 e m

    Ojjj vad mycket fint. Man kan inte få beställa några?????


Kommentera

