Mjölksyrad svamp och höstlövsrosor

Nu har den mjölksyrade svampen stått till sig i ett par veckor och jag har smakat på den. Jag tycker den har en mild och god syra och en trevlig konsistens, mjuk men utan att vara mjölig (så som jag upplever att pumpa blir).
Tvingade Pojkvännen att smaka.
När jag frågade vad han tyckte sa han:
-Men jag gillar ju inte svamp… så….ingen kommentar….
Men antar att den lilla lilla biten han åt (antagligen svalde utan att ens tugga) kan ju knappast ha smakat särskilt mycket alls.

Så över till något helt annat.

Igår visade 365 saker du kan slöjda hur man gör jättefina rosor av höstlöv.
Så efter dagens promenad knåpades några rosor ihop.

Höstlövsrosor.

Höstlövsrosor.

Kommentera

