Kattgarnsvantar

Av kattgarnet har jag stickat ett par små tumlösa bäbisvantar.

Bäbisvantar stickade av kattgarn.

Bäbisvantar stickade av kattgarn.

För att undvika att Sonen kräks hårbollar så fick det bli yttervantar av skin.

Syr yttervantar.

Syr yttervantar.

Hade lite problem med att få tag i en håltång som faktiskt kunde göra hål, men tredje gången gillt…

En väldigt bra håltång!

En väldigt bra håltång!

Först provade jag att sätta snörlås av grå plast vid dragskon, men det såg ut som skit.
Istället sydde jag någon sorts snabblås av en liten bit band som jag hittade i pysselkistan.

Färdiga vantar.

Färdiga vantar.

Utan vänner hade det inte blivit några vantar.
Tack till Aiasdotter för kattpälsen och skinnet, tack Fru H för det röda klädet och även ett tack till K för lånet av en väldigt kompetent håltång.

6 kommentarer

  1. Vävtrasan said,

    oktober 24, 2011 den 4:00 e m

    Så fina vantar 🙂 Alve måste vara stolt över att ha en mamma som du.

  2. Elin said,

    oktober 25, 2011 den 8:51 f m

    Tack!
    Men jag är inte säker på att Alve håller med dig. Som du ser så finns inget kort när han har vantarna på sig, han började nämligen skrika när jag försökte sätta på honom vantarna.
    Men det kommer förhoppnings vis ett foto med vantarna på! =)

  3. Suzanne said,

    oktober 25, 2011 den 9:34 e m

    Ååå va underbart att vara bäbis i ditt hus. Du är så duktig, jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag kommer tillbaka, som vanligt…
    hälsar Suzanne

  4. Barbara said,

    november 9, 2011 den 12:35 e m

    Ville kommentera och läste kommentarerna ovan – jag kan inte tillsätta nagot nytt – du är helt enkelt otrolig, otroligt duktig och fantasifull – och jag är absolut positivt säker att Alve är stolt över en mamma som du! (Vänta tills det blir riktigt kallt, han kommer att ÄLSKA vantarna!) – tror Barbara


Kommentera

