Alpackor III

Nu har det blivit garn av alpackaullen.

Sonen tycker om att sitta i sin babysitter och kolla på när jag slöjdar.
Han håller sig lugn när jag sjunger och pratar med honom, han har någon leksak att bita i eller föra långa invecklade jollerkonversationer med.
Men han tycker inte det är kul hur länge som helst…så det gäller att utnyttja de små stunder som blir.
Därför har jag rationaliserat bort kardningen av ullen och istället nöjt mig med att bara dra isär och tussaupp den lite med händerna innan jag spunnit garn.
Det är tvåtrådigt, S-tvinnat och ganska ojämnt i tjocklek.

S-tvinnat alpackagarn. 68 meter av vardera färg.

S-tvinnat alpackagarn. 68 meter av vardera färg.

Blir sugen på att sticka något randigt, vantar kanske...

Blir sugen på att sticka något randigt, vantar kanske...

5 kommentarer

  1. Matildan said,

    oktober 30, 2011 den 3:06 e m

    åh gud vilket härligt garn! Vilka fina färger, randigt vore ju guld!

  2. Aiasdotter said,

    oktober 30, 2011 den 4:20 e m

    Jag vill bara gosa med garnet! Ser väldigt fint ut. 🙂

  3. Elin said,

    oktober 31, 2011 den 9:01 f m

    Ja mycket gosvänligt garn! Å håller med om att det är tjusiga nyanser, dom vet vad som är snyggt dom där alpackorna 😉

  4. Barbro Ellgrim said,

    november 2, 2011 den 6:05 f m

    Åååh, jag vill ha alpackor!


Kommentera

