Tänger för luffarslöjd

För att börja med luffarslöjd behövs inte särskilt många verktyg.
Jag använder fyra olika tänger.

  • Sidavbitartång, verkligen värld att investera några 100-lappar på. Jag fick min i julklapp av Far.
  • Kombinationstång. Köpte jag av mannen som lärde mig grunderna i luffarslöjd.
  • Rundtång. Hittad i en skrotlåda på loppis.
  • Rak radiotång. Knyckt från käre Fars verktygslåda (men det är preskriberat vid det här laget) 😉
Tänger.

Tänger.

Ikväll ska jag iväg och vara ledare för höstens luffarslöjdskurs. Ska bli kul!

2 kommentarer

  1. Vävtrasan said,

    november 1, 2011 den 5:16 e m

    Skulle varit trevligt att vara med. Men det är lite långt 🙂

    • Elin said,

      november 10, 2011 den 12:39 e m

      Jag kanske får följa med Sandra och hälsa på nån gång. Då kan jag ta med lite tråd å tänger och visa lite, men då kanske du inte har tid med något annat än barnbarnet 😉 Vet ju hur min Mor är.


Kommentera

