Nålbunden tröja

2007 nålband jag två tröjor. Den första gav jag bort till min bästa vän. Hon har använt tröjan flitigt bland annat när hon var i Usa där hon jobbat på björnreservat.

Min första nålbundna tröja.

Min första nålbundna tröja.

Gråskala.

Gråskala.

Den andra tröjan som var tänkt till mig blev för liten och har därför legat i en garderob och skräpat ända fram tills i går. Nu har jag med glädje givit den till en av tjejerna på Masqyr.

Nålbunden tröja med trekvarts-ärm.

Nålbunden tröja med trekvarts-ärm.

På ryggstycket är några extra halvvarv ilagda för att få en bra passform.

På ryggstycket är några extra halvvarv ilagda för att få en bra passform.

2 kommentarer

  1. Matildan said,

    november 29, 2011 den 1:13 e m

    gud vilken snygg tröja! Och A passar skitbra i den!

    • Elin said,

      november 29, 2011 den 4:24 e m

      Ja visst gör hon och det ser ju nästan ut som den är tillverkad efter hennes mått =)


Kommentera

