Othello

Jag har ju en samling av pärlemorsknappar som Pojkvännen retar mig lite för. Han hävdar att jag samlar och samlar men aldrig använder några…och fram tills nyligen har han väl haft rätt… men nu har det minskat hela 64 stycken ur burken!

När jag var liten spelade jag othello på Nintendo 8 bit och nu för ett tag sedan återupptäckte jag spelet tack vare telefonen.
Och så slog det mig att knapparna är superfina som spelpjäser och så byggde jag ett riktigt othellospel.
Skojigt att spela irl mot en riktig motspelare för första gången 🙂

Spelpjäser - knappar limmade på skinn.

Spelpjäser - knappar limmade på skinn.

Ruggade upp undersidan av knapparna med ett grovt sandpapper och kontaktlimmade fast de på mockasidan på svart skinn. Klippte ut spelpjäser när limmet torkat.

Spelplan av jeanstyg.

Spelplan av jeanstyg.

Spelplanen är gjord av en bit jeanstyg som jag sytt ett rutmönster på, slagit i öljetter och trätt en snodd genom.

Lätt städat. Bara att dra i snöret när spelet avslutats.

Lätt städat. Bara att dra i snöret när spelet avslutats.

4 kommentarer

  1. sys said,

    december 1, 2011 den 6:02 e m

    haha! va kul sys 🙂 jag ska vinna i jul!

    • Elin said,

      december 2, 2011 den 8:52 f m

      Då är det nog bäst du börjar öva 😉

  2. januari 1, 2012 den 6:41 f m

    […] mig och mina vänner brukar det vara en slapp dag som vi ägnar åt att spela spel. Så på bloggen Assint Rämmil hittade jag det här tipset som jag tycker passar bra just idag. /Tobias på […]

  3. januari 7, 2012 den 11:12 f m

    […] mig och mina vänner brukar det vara en slapp dag som vi ägnar åt att spela spel. Så på bloggen Assint Rämmil hittade jag det här tipset som jag tycker passar bra just idag. /Tobias på […]


Kommentera

