Myra för Musikhjälpen!

Nu är auktionen avslutad.
Tusen tack till alla som varit med och budat!
Ett stort grattis till Gunilla i Leksand som la vinnande budet!

Har lyssnat på Musikhjälpen hela veckan och under tiden knåpat i hop en myra i luffarslöjd.
Musikhjälpen är ett samarbete mellan SVT och Sveriges radio. En veckolång radio/webTVsändning för att samla in pengar, årets tema är Alla flickor har rätt att gå i skolan.

Min tanke med myran är att ha en liten auktion, för att samla in pengar till Musikhjälpen.
Budgivningen sker här under inlägget på kommentarsfältet, utropspris är 100kr.
Vinnaren tar jag kontakt med via mail så skriv in din mailadress i därför avsedd ruta.
Pengarna vill jag ha in på mitt konto senast kl 15.00 (söndag 18/12), så jag hinner betala in pengarna innan Musikhjälpen slutar kl 18.00 på söndag 18/12.

Alla pengar från vinnande bud skickar jag in till Musikhjälpen!
Jag betalar portot och skickar myran med posten på måndagmorgon (19 dec) till vinnaren.

Min förhoppning är att alla ni slöjdvänner där ute som kan och vill vara med och buda på myran ska göra det 🙂

Myran trivs jättebra ute i trädgården, där får den en snygg rostpatina. Men observera att den INTE är en leksak för barn!

Höjd ca 5 cm, längd ca 14 cm bredd ca 9 cm.

Höjd ca 5 cm, längd ca 14 cm bredd ca 9 cm.

Myran sedd uppifrån.

Utropspris 100kr.

Min myra som under sin vistelse i trädet blivit snyggt rostig.

Min myra som under sin vistelse i trädet blivit snyggt rostig.

Bästa ”kvittot” på att jag betalat in pengarna till Musikhjälpen hade varit om de spelat min önskelåt, men vad jag hörde så kom den inte med. Istället får en skärmdump duga.

Skärmdump från internetbanken får duga som kvitto.
19 kommentarer

  1. Mirja said,

    december 16, 2011 den 7:10 e m

    Vill ha!
    110kr!

  2. Einar said,

    december 16, 2011 den 7:13 e m

    Någon måste ju börja, 100 kr bjudet=)

  3. Einar said,

    december 16, 2011 den 7:13 e m

    Hoppsan, jag var visst inte först, får öka till 120 då=)

  4. december 16, 2011 den 7:42 e m

    Vill också ha, 150 kr

  5. Splediferous said,

    december 16, 2011 den 9:04 e m

    Jättefin! 200 pix!

  6. Vävtrasan said,

    december 16, 2011 den 10:28 e m

    Klart jag vill vara med 🙂 300 kronor. Gunilla

  7. nexttotheriver said,

    december 16, 2011 den 10:29 e m

    så snygg! 300kr

    • nexttotheriver said,

      december 16, 2011 den 10:42 e m

      Ojdå samma lika. Då blir det 350 kr 🙂

  8. Karin said,

    december 16, 2011 den 11:24 e m

    Kommer du att lägga upp kvittot när den vinnande buden har betalats in till Musikhjälpen?

    God jul!

    • Elin said,

      december 17, 2011 den 12:08 f m

      Du har mitt ord på att pengarna går direkt till musikhjälpen, men jag kommer även att lägga upp en skärmdump från internetbanken när överföringen är gjord.

      Tack det samma! 🙂

  9. Splediferous said,

    december 16, 2011 den 11:40 e m

    400 🙂

  10. Elin said,

    december 17, 2011 den 12:10 f m

    Det glädjer mig att ni budar! Nu går jag och lägger mig och kan därför inte godkänna några kommentarer från nytillkomna (ni som redan blivit godkända en gång kan fortsätta 🙂 ).

    God natt så syns vi imorgon!

  11. Vävtrasan said,

    december 17, 2011 den 12:28 e m

    Höjer till 450 🙂 Tycker den ska bo hos mig….. Kram Gunilla

    • Splediferous said,

      december 17, 2011 den 4:05 e m

      Vill gärna ha den hos oss :-), 500 bjudet!

  12. Vävtrasan said,

    december 17, 2011 den 6:40 e m

    550 kr. Den passar i Leksand 🙂

    • Elin said,

      december 18, 2011 den 10:11 f m

      Grattis till auktionsvinsten Vävtrasan! 🙂

  13. Elin said,

    december 18, 2011 den 10:11 f m

    Nu är auktionen avslutad.

  14. Agneta Norelius said,

    januari 15, 2012 den 9:56 f m

    Är det päronträdet som myran sitter i så ska jag berätta för dig att det blev beskuret i höstas av mig och en god vän till mig som är snickare. Jag tror vi hade lika roligt bägge två………

    En burk saffranspäron har jag kvar annars är det mesta från augusti paketerat och julklappsbytet, portionerat och uppätet…..

    Har en plan för huset och för mig men har ingen brådska……

    • Elin said,

      januari 15, 2012 den 10:24 f m

      Jajjemän det är päronträdet 🙂
      Spännande med planer för stugan och bra för trädet att bli lite ompysslat. Visst är päronen fantastiskt goda 🙂


Kommentera

