Journey

I gårkväll spelade Fästmannen och jag ett spel som heter Journey. Det var så vackert att vi blev tårögda båda två, bokstavligt talat allstås! Som en sagovärld av blandad magi från natthimlen, det forna Egypten, Kina, Mellanöstern och Sydamerika. Hela spelet igenom kryllar det av vävda band och så finns en stor bildväv. Jag skulle vilja ha den bildväven uppsatt på väggen! Och framför allt vill jag väva en sådan där halduk som syns på bilden här under, men det är nog kanske lättare att sticka.

Del av "bildväven." Fotat med mobilen direkt på tv:n.

Del av "bildväven." Fotat med mobilen direkt på tv:n.

Galet snygg vy från spelet. Fotat med mobilen direkt på tv:n.

Galet snygg vy från spelet. Fotat med mobilen direkt på tv:n.

Det tog ett par timmar att ta sig igenom spelet, och Fästmannen och jag turades om att spela.
Spelet är online och man träffarpå andra spelare, i början tyckte jag det kändes lite konstigt, har aldrig spelat mot/med någon som inte befunnit sig i samma rum förut. Men efter ett tag träffade vi på någon härlig spelare, och vi gjorde sällskap, väntade på varandra och hjälptes åt  genom hela spelt. Underbart!

4 kommentarer

  1. jonas said,

    mars 19, 2012 den 6:21 e m

    Hej ursäkta om min kommentar ej rör spelet men jag vill gärna se mera nålbindning! Jag skulle vilja ge dig en nålbindningsnål jag gjort i afrikanskt ädelträ (från en trasig kam jag hittade på loppis så det är återanvändning) och skicka den till dig via brev. Dels för att jag uppskattar den energi du lägger ner i bloggen, dels för att lura dig till att nålbinda mera och dels för att höra vad du tycker om nålen. Jag skulle uppskatta ett omdöme från en erfaren nålbindare som dig. Vad säger du? 🙂

    • Elin said,

      mars 21, 2012 den 7:42 e m

      Hej!
      Vad fint av dig att du vill ge mig en nål, känner mig hedrad av det och av berömmet du ger mig! 😀
      Har haft funderingar på ett par vita, valkade vantar med broderier på. Dom ska jag binda med din nål, ska bli skoj.
      Men jag har några påbörjade projekt som jag ska göra klart först. Gillar inte att ha för många saker på gång samtidigt, lätt att inget blir klart då.

  2. jonas said,

    mars 21, 2012 den 8:33 e m

    Tack för att du accepterar min gåva :). Vet tyvärr allt för väl att många saker samtidigt lätt innebär att inget blir klart…

    Vågat av dig att vilja nålbinda ett vantpar med nålen innan du ens sett den :D.

    • Elin said,

      mars 24, 2012 den 9:09 f m

      Nu har nålen kommit fram. Den ser och känns lovande ut 🙂


Kommentera

