Glasyr

Nu var det det tag sen jag gjorde ett inlägg.
Jag stickar vidare på halsduken, har kommit på det mest optimala sättet att lägga in den treje färgen utan att få glipande hål eller garn i fel färg på fel plats. Men det går inte särskilt fort så i väntan på något nytt att lägga upp visar jag en gammal grej.
En tummad skål av vit lera jag gjorde för att få lyckan att anävnda en av de snyggare glasyrer jag sett.

En orm vilar sig på kanten.

En orm vilar sig på kanten.

I närheten av glasyren har den vita leran bränts till en brunaktig nyans.

I närheten av glasyren har den vita leran bränts till en brunaktig nyans.

Där glasyren ligger tjock blir den glittrande med ett genomskinligt djup.

Där glasyren ligger tjock blir den glittrande med ett genomskinligt djup.

3 kommentarer

  1. Barbara said,

    maj 3, 2012 den 2:59 e m

    Fantastiskt vackert!!

  2. Malin said,

    maj 31, 2012 den 10:48 e m

    Den hade jag helt glömt bort. Bästa glasyren! Jag använde den men fick inte glittret. Jag har dock en vit otymplig kanna som rymmer runt två liter te….

    • Elin said,

      juni 2, 2012 den 6:13 e m

      Hej Malin! 😀
      Du får börja dricka massor med te så du kan njuta av att kolla på glasyren ofta 🙂


Kommentera

