Pärlvirkning

Nu var det länge sedan jag tog mig tid att göra ett pysselinlägg. Men som några av er kanske har märkt har jag lagt till en ”boktipskategori” under kapittlet ”om mig” Kan vara kul för den som gillar att läsa/lyssna på böcker 🙂
Läget på pysselfronten är som följer. Har gjutit väldigt många ljus på sistone och håller fortfarande på att sticka på halsduken.

I morgon ska jag visa lite olika slöjdtekniker, bland annat luffarslöjd och nålbindning men även pärlvirkning. Virka med pärlor var något jag snöade in på (har ett helt himla ormbo) för massa herrans år sen inte gjort sedan dess. Nu har jag friskat upp minnet lite genom att börjat virka på en blå med olika stora pärlor.

Pågående pärlvirkning.

Pågående pärlvirkning.

Röd och grå slinga som slingrar sig växelvis över och under varandra.

Röd och grå slinga som slingrar sig växelvis över och under varandra.

Och så en liten hälsning till min trogna läsare Jonas: Nu har jag påbörjat ett par nålbundna vantar…fastän jag tänkt spara det tills i höst. 🙂

2 kommentarer

  1. Sussie said,

    maj 23, 2012 den 9:53 f m

    Oj så skoj det ser ut med pärlvirkning 🙂 Är det svårt? Superfint i alla fall 🙂

    • Elin said,

      maj 23, 2012 den 5:29 e m

      Det är lite pilligt men inte särskilt svårt 🙂
      Men det gäller att ha lugn och ro runt sig när pärlorna ska träs upp på tråden, iallafall om man tänkt sig något mer avancerat mönster på virkningen.


Kommentera

