Kjol

Jag hade ju nån idé om att sy en egendesignad folkdräkt, men har ändrat mig. Det är ju dumt att lägga ner massor med jobb på kläder som på sin höjd kommer användas en gång per år. Istället vill jag sy kläder som jag kan ha varje dag. Först ut är en kjol. Sydd av massa lappar, mestadels linne av olika kvalitéer.

Fortfarande sommar när jag började sy ihop lapparna till kjolen.

Det var fortfarande sommar när jag började.

Korsstygn och skuggor.

Korsstygn och skuggor.

Översta delen sydd av det björknäverfärgade tyget.

Översta delen sydd av det björknäverfärgade tyget.

Snörning.

Snörning.

2 kommentarer

  1. Marie said,

    april 5, 2013 den 7:31 e m

    Jättesnyggt, och i linne mitt favorit material 🙂


Kommentera

