Kurs i läderarbeten

Idag har vi på verkstan provat på lite läderarbete under ledning av Barbro som är jätteduktig sadelmakare.

Massa olika verktyg.

Massa olika verktyg.

I brist på trappräcke visar Barbro ledstångslindning på mina ovetande Grannars snöskyffel.

I brist på trappräcke visar Barbro ledstångslindning på mina ovetande Grannars snöskyffel.

Lindar läder på magnethammaren.

Lindar läder på magnethammaren.

Jättegod fisksoppa med bröd till lunch.

Jättegod fisksoppa med bröd till lunch.

Flätar runt en pinne.

Flätar runt en pinne.

Skärverktyg.

Skärverktyg.

Dagens alster: fläta runt en pinne, lindat hammarskaft och ett bälte.

Dagens alster: fläta runt en pinne, lindat hammarskaft och ett bälte.

Snygghammare!

Snygghammare!

Så en snabbuppdatering om vad som händer i övrigt: Är på verkstan hela dagarna och lär mig massor, fixar lite med stempunkkläderna när jag hinner, och kudden med yllebroderi ligger på is just för tillfället.

2 kommentarer

  1. jonas said,

    november 15, 2012 den 5:05 e m

    Snygga hammare. Själv visste jag inte ens att det fanns magnethammare men det är ju jättesmart, då slipper man slå sig på fingrarna när man håller i nubben.

    • Elin said,

      november 24, 2012 den 1:05 e m

      Riktigt bra verktyg är det. Så har jag lärt mig att man ska förvara nubben under tungan och peta fram en nubb i taget och sätta mellan läpparna för att sen enkelt fånga upp den med magnetsidan på hammaren 🙂


Kommentera

