Lägesrapport

Nu var det förskräckligt längesen jag både slöjdade och bloggade, har fullt upp med min möbeltapetserarutbildning på Tyg och Tagel Tapetserarverkstad genom Hantverkslärling.
Men ett litet kreativt projekt har vi, fästmannen och jag ändå igång här hemma. Vi försöker bli lite bättre på att rita. Lånade boken Teckna med högra hjärnhalvan av Betty Edwards på bibblan. Vi tycker att den är jätteintressant och kan rekommendera den om någon mer vill lära sig att rita bättre. Vi gör stora framsteg i vårt tecknande.
Innan vi började kände sig fästmannen förskräckligt dålig på att rita, men efter att läst i boken och gjort några övningar känner han sig hoppfull och tycker det är kul, och är övertygad om att vem som helst kan lära sig teckna med de rätta övningarna.

Teckna med högra järnhalvan av Betty Edwards.

Teckna med högra hjärnhalvan av Betty Edwards.

2 kommentarer

  1. januari 25, 2013 den 10:58 e m

    Den är bra, jag har jobbat mig igenom halva ungefär, för flera år sedan. Använder fortfarande saker jag lärde mig i den, t ex att titta på bilder uppochned och spegelvänt för att fånga små imbalanser och skevheter (i tex porträtt).

    • Elin said,

      mars 9, 2013 den 9:57 e m

      Saaaakta men säkert tar jag mig också framåt i boken 🙂 Som du säger, det där med att rita va bilder upp och ner är kanon, håller på med det just för tillfället.


Kommentera

